[O2] drgania ,szarpnięcia , silnika 2,0 tdi ,BKD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • askoda
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O2] drgania ,szarpnięcia , silnika 2,0 tdi ,BKD

    za wczoraj...
    szadoł
  • smur8484
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    [O2] drgania ,szarpnięcia , silnika 2,0 tdi ,BKD

    Witam wszystkich serdecznie .
    Mam problem z delikatnymi drganiami silnika 2,0 tdi ,ozbaczony jako BKD 140 KM, bez żadnych modyfikacji . Czy jest może ktoś w stanie pomóc mi z rozwiązaniem tego problemu .Mieszkam w Gdyni może polecicie kogoś kto jest w stanie poradzić sonie z tym problemem .
    pozdrawiam
    smur

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      bez kompa wróżenie z fusów
      może dwumasa, może wtryski ipt itd
      opisz dokładnie sytuacje bo nie wiadomo czy szarpie, czy telepie, jaki przebieg, rok ,skrzynia
      takie rzeczy się podaje :!: :idea:

      Komentarz

      • jago7270
        Elegance
        • 2008
        • 815

        #4
        smur8484, a może na któregoś spota się pofatygujesz lub opisz tak jak kolegaabstinent, podawał :niewiem
        Jacek

        Komentarz

        • Krzych
          Rider
          • 2005
          • 671

          #5
          TEN użytkownik z forum z pewnością pomoże.
          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
          www.chiptuning.katowice.pl
          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

          Komentarz

          • smur8484
            Classic
            • 2011
            • 5

            #6
            cześc
            octavia 2,0 TDI, z 2007 roku . 150000 km przebiegu ,silnik BKD .
            Podczas jazdy jest jak się przyśpiesza nie wyczywalne . Jazda ze stałą prętkością już są wyczywalne delikatne szarpnięcia . Jak auto się zatrzyma silnik pracuje na wolnych obrotach co jakieś 2 sekundy jest delikatne szarpnięcie wyczuwalne w kabinie . Byłem na kompie u znajomego pokazał błąd czujnika położenia wału . Wykasowaliśmy było o niego lepiej , ale pomimo tego dało się jednak coś wyczuć . Pojechaliśmy na obwodnicę z podłączonym komputerem wszystko w porządku ,zatrzymaliśmy się i podczas ruszania znowu poiawił się błąd czujnika położenia wału i szarpnięcia . Mówi że trzeba wymienić czujnik -czy to możliwe żeby taki objaw dawał , bo niektórzy mówią że ten czujnik to albo działa i jest ok albo nie i auto nie odpala .
            smur

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #7
              W przypadku braku sygnału z czujnika wału silnik dalej będzie pracował na sygnale z czujnika wałka rozrządu.
              Niekoniecznie czujnik jest uszkodzony, może instalacja gdzieś nie kontaktuje.
              Zdarza się również, że czujnik zaczyna przerywać po mocnym nagrzaniu silnia, a jak ostygnie jest wszystko OK, mierzymy wyciągnięty z auta i ma prawidłową rezystancję.
              Częsty przypadek w renówkach.
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                a może to wtrysk :?:
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • smur8484
                  Classic
                  • 2011
                  • 5

                  #9
                  Byłem własnie w serwisie skody , powiedzieli że komputer pokazuje błąd czujnik położenia wału, ale też że nie koniecznie musi być do wymiany .Mechanik wspominał coś o tym że wiązka może być przetarta ,ale trzeba auto im zostawić żeby sprawdzili . Może znacie kogoś w Gdyni kto jest w stanie to dokładniej określić ,bo do tej pory to tylko mówią ile kasy mam zostawić na początek ,a taki czujnik to chyba można sprawdzić bez wyjmowania go z auta ? pozdrawiam.
                  smur

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    natash chyba miał błąd z tym czujnikiem
                    okazało się że rozrząd przeskoczył
                    tylko inne objawy były :|

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      smur8484, podjedz do kolego Roberta z TUNEUP i zrób przy okazji program, drgania ustapią :wink:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        Jak czujnik to są 2 sprawy, bo trochę czytałem albo nie pali, tzn odpala i gaśnie na zimnynm(tak ja miałem) albo chyba na ciepłym. Co mówi VAG/VCDS?

                        Komentarz

                        • smur8484
                          Classic
                          • 2011
                          • 5

                          #13
                          piramida--czy ten Roberta z TUNEUP to jest może jakaś frma ,może masz jaiś kontakt do gościa z miłą chęcią podjadę .
                          abstinent-- na samym początku jak tylko pojawiły się szrpniecia też pomyślałem o rozrządzie ponieważ 30 tysi temu był wymieniany w ASO i pomyslalem że tam może być coś nie tak ,ale po rozrbraniu i sprawdzeniu okazalo się że jest ok tylko napinacz coś nie tak był podono ustawiony .

                          [ Dodano: Sro 08 Lut, 12 22:44 ]
                          z rana jak odpali to troche nie równo pracuje ale tylko przez kilka sekund , jakiś czas temu kilka razy zdarzyło się że na ciepłym trochę musiałem pokręcić żeby zaskoczył ale teraz na ciepłym jest ok .
                          smur

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            trzeba wtryski sprawdzić, dawkę startową ipt

                            Komentarz

                            • Krzych
                              Rider
                              • 2005
                              • 671

                              #15
                              Zamieszczone przez smur8484
                              czy ten Roberta z TUNEUP to jest może jakaś frma ,może masz jaiś kontakt do gościa z miłą chęcią podjadę
                              Kilka postów powyżej podałem namiar, nie czytałeś?

                              kliknij -> TUNEUP lub bezpośrednio www.tune-up.pl
                              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                              www.chiptuning.katowice.pl
                              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                              Komentarz

                              • piotr95
                                Classic
                                • 2011
                                • 36
                                • Superb II (3T4)

                                #16
                                Mam identyczne objawy
                                Jak auto się zatrzyma silnik pracuje na wolnych obrotach co jakieś 2 sekundy jest delikatne szarpnięcie wyczuwalne w kabinie
                                byłem na kompie i żadnych błędów nie było. Zastanawia mnie tylko fakt obrotów silnika komp pokazuje 820. Czy te obroty nie są za małe? Dodam że gdy przytrzymam pedał gazu i obroty wzrosną w granicy 860-900 zanika wtedy szarpanie silnika.

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #17
                                  Zamieszczone przez piotr95
                                  Mam identyczne objawy
                                  Cytat:
                                  Jak auto się zatrzyma silnik pracuje na wolnych obrotach co jakieś 2 sekundy jest delikatne szarpnięcie wyczuwalne w kabinie
                                  ale obrotomierz stoi w miejscu ?
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • piotr95
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 36
                                    • Superb II (3T4)

                                    #18
                                    Tak stoi w miejscu (nie faluje) i faktycznie wskazuje 820 orb.

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      piotr95, no ile wskazuje u mnie to nie wiem .. , a do poniedziałku nie będę jeździł . natomiast te szarpnięcia to się zdarzają u wielu użytkowników bkd . ja miałem je w nówce , jak dobrze pamiętam wgrywali mi nowy soft i yło ok. ale na przykład miałem je z 2misiące temu raz , a potem zniknęły.

                                      właśnie mówili że ktoś w gdyni wygrał prawie 34 bańki w lotto.. masakra.. .
                                      nie chciał bym...
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • Hiv
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 311

                                        #20
                                        A ja właśnie przerobiłem podobny problem. Drgania i szarpnięcia skończyły się trybem awaryjnym i ciężkim odpalaniem.
                                        Wszystkiemu była winna przetarta wiązka z przewodami! Ponowne zaizolowanie i wszystko wróciło do normy
                                        O2 skradziona - szukam nowej

                                        Komentarz

                                        • greg44
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1198
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Hiv
                                          A ja właśnie przerobiłem podobny problem. Drgania i szarpnięcia skończyły się trybem awaryjnym i ciężkim odpalaniem.
                                          Wszystkiemu była winna przetarta wiązka z przewodami! Ponowne zaizolowanie i wszystko wróciło do normy
                                          A w którym miejscu ci się te wiązka przetarła?

                                          Komentarz

                                          • Puchacz
                                            Moderator
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 1192
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            piotr95, tak, również mam 820 rpm, więc wygląda na normę.
                                            Ja tu tylko sprzątam...

                                            Komentarz

                                            • mrfazi
                                              • 2010
                                              • 3103
                                              • Superb III (3V3)
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Hiv
                                              Wszystkiemu była winna przetarta wiązka z przewodami!
                                              Może wstawisz jakąś fotę? Jaki masz przebieg?

                                              Komentarz

                                              • ali7
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 179

                                                #24
                                                [O2] drgania ,szarpnięcia , silnika 2,0 tdi ,BKD Napisz odpo

                                                Zamieszczone przez Puchacz
                                                tak, również mam 820 rpm, więc wygląda na normę.
                                                Ja zmieniłem sobie vcds-em na 800 i na biegu jałowym odczuwalnie mniej telepie. Niestety taka "uroda" tych motorów :?
                                                @200KM

                                                Komentarz

                                                • Guliwer6
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 27

                                                  #25
                                                  Witam,Mam ten sam problem.Na rozgrzanym silniku (BKD)auto wręcz szarpie na jałowym nieregularnie. Byłem w serwisie nie wykryli błędów i uznali ,że to dwumas. Wymieniłem cały komplet za 2500 i nadal jest to samo. Liczę ,że ktoś na forum poleci jakiegoś speca od tych silników w okolicy Gniezna-Poznania bo na gamoni w ASO nie ma co liczyć.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...